پاورپوینت درمورد مجموعه قوانین وضوابط جاری سازمان بیمه خدمات درمانی (ويزيت و كليه خدمات سرپايي)

پاورپوینت درمورد مجموعه قوانین وضوابط جاری سازمان بیمه خدمات درمانی (ويزيت و كليه خدمات سرپايي)

پاورپوینت درمورد مجموعه قوانین وضوابط جاری سازمان بیمه خدمات درمانی (ويزيت و كليه خدمات سرپايي)

نوع فایل : پاورپوینت ( Power Point ) قابل ویرایش

 

تعداد اسلاید ها :61 اسلاید

 

 

 

بخشی از اسلاید ها :

نظارت وارزشیابی : نظارت به معنای کنترل ارایه خدمات موردتعهد مراکز مختلف پزشکی اعم ازپزشکان ،داروخانه ها،بیمارستانها،رادیولوژیها، آزمایشگاههاوفیزیوتراپیها و ... و درکنار آن تشویق موارد بالاتر از سطح انتظار و مقابله قانونی با موارد پائینتراز سطح انتظار می باشد . تعریف فوق از آنجا ناشی می شود که در جایگاه بیمه معتقدیم کنترل واقعی کیفیت هم درابتدای مراحل تولید محصول (دراینجا مدنظرسازمان بیمه خدمات درمانی ارایه خدمات پزشکی به بیمه شدگان درقالب قوانین بیمه ای است) وهم درطی تولید آن ونیز درپایان تولید محصول یا خدمت مربوطه (اخذ خدمت پزشکی توسط بیمه شده) باید صورت پذیرفته و مهمتر از همه تداوم یابد . درکنار موضوعات مطروحه فوق توسعه ارتباطات و اطلاع رسانی نیزهمیشه مورد نظر دست اندرکاران سازمان متبوع وکارکنان مربوطه بوده است. تجارب سایرسازمانهای دولتی و غیردولتی داخل یا خارج کشور (درهمه زمینه ها) نشان داده است هرگاه به صورت جدی وکارشناسانه به اطلاع رسانی پرداخته وسطح معلومات وآگاهیهای مخاطبین را بالاتر برده اند،خودنیزدرخصوص دستیابی به اهداف ازپیش تعیین شده موفق ترعمل کرده اند.در این راستا ودرجهت پیشبرد اهداف عالیه سازمان متبوع (مشتری مداری) این اداره نیز چه در خصوص مراکز پزشکی طرف قراردادوچه درخصوص بیمه شدگان ، اطلاع رسانیهائی راصورت داده است. ولی همچنان اعتقاد براینست که اطلاع رسانی درزمینه های مختلف بیمه ای باید تداوم داشته باشد.نمونه های مهم اطلاعاتی که پزشکان ومراکزطرف قراردادبایددرجریان آن قرارگیرندجهت بهره برداری لازم تقدیم میگردد:

 

نکات مشترک قابل توجه برای کلیه پزشکان و موسسات طرف قرارداد

 

  1. صاحب عکس ومشخصات دفترچه بیمه ،صاحب اصلی آن دفترچه محسوب شده و صرفا نامبرده حق استفاده ازدفترچه مذکور رادارد لذاهرگونه استفاده ازدفترچه دیگری (جهت ویزیت وغیره ) خلاف ضوابط بوده وطبق فرموده مقام معظم رهبری شرعا نیز اشکال داردوقابل پیگیری می باشد.
  2. اوراق دفاتربیمه دارای 18برگ می باشدوطبق نظرات علمی اتمام کلیه برگ های داخل دفترچه توسط بیمه شده درکمتراز3ماه غیرممکن است.به جزء موارد استثنا که باید به تایید اداره کل برسد.
  3. اداره نظارت وارزشیابی ،اطلاعات مربوط به تخلفات مراکزرا طی بازرسیهای مستقیم وغیرمستقیم ویابه دنبال گزارش واحدهای مستقردراداره کل ویاشکایت بیمه شدگان کسب نموده ،پس ازبررسی دراسرع وقت اقدام لازم را بعمل می آورد.
  4. در صورت ابلاغ اداره كل مبني بر مكانيزه بودن ارسال اسناد مربوطه، رعايت موضوع الزامي است.
  5. در صورت تعيين سقف ريالي و يا نسخه اي براي پزشك يا مركز،رعايت آن الزامي خواهد بود.
  6. در صورت تمايل به ويزيت بيماران بيمه شده روستايي لازم است عين ضوابط و مقررات تعيين شده (برحسب خدمت) در انتهاي اين جزوه آموزشي مطالعه و پس از تهيه مقدمات لازم نسبت به ويزيت بيماران با رعايت نظام ارجاع اقدام گردد.لازم بذكراست سطح يك بيمه روستايي (پزشك خانواده-پزشك عمومي) در حال حاضر فقط در فيلد دانشگاهي قابل ارائه است.
  7. دریافت وجوه غیرقانونی توسط مراکزپزشکی(مازاد برآنچه که مراجع قانونی مربوطه تعیین کرده اند) ازبیمه شده خلاف مقررات بوده ودرصورت مشاهده قابل پیگیری می باشد.
  8. هرگونه تعطیلی موقت یا دائم مطب یا مرکز مربوطه،تغییرآدرس ویاتعیین جانشین ونیز به خدمت گرفتن پزشک یا مسئول فنی جدید، می بایست قبلا بصورت کتبی اعلام تا موافقت این اداره کل حاصل گردد.
  9. کلیه دفترچه های بیمه خدمات درمانی ، دارای تاریخ اعتبار می باشند، لذا قبل از ارایه هرنوع خدمت به بیمه شدگان توجه به تاریخ اعتبار مندرج در دفترچه ضروری می باشد و نیز لازم است ازهرگونه دستکاری درتاریخ اعتبار نسخ خودداری گردد.
-برخی نکات مهم دیگر:
دسته:

پاورپوینت درمورد مجموعه قوانین وضوابط جاری سازمان بیمه خدمات درمانی (ويزيت و كليه خدمات سرپايي)

خرید آنلاین